torsdag den 14. marts 2013

Weekend hygge

Nu hvor en ny weekend snart står for døren, vil jeg lige vise jer hvad Christian og jeg lavede i søndags.
Mens My var ude og sove fandt Christian og jeg på at vi ville bage. Men ak vi havde stærkt begrænsede ingredienser i huset, blandt andet var vi løbet tør for æg.

Så opgaven blev at finde en kage uden æg.
Jeg fandt en børnekogebog og heri var en småkagedej, som med tilsættelse af forskellige smagsstoffer kunne blive til hele 10 forskellige slags kager. Det måtte vi prøve. Christian var straks mest hooked på dem med M&M's på, men selvfølgelig havde vi heller ikke flere af sådan nogle. Så vi endte med småkager med kakao i, og nogle med kanelsukker på og kanelsukker og mandler.

Og selvom det lugtede lidt af jul, så hyggede vi vældigt med projektet. Det var dog ikke helt så børnelet, som opskriften gerne vil have det til at se ud, skal jeg hilse at sige, men vi kom da i mål, og kunne spise nybagte småkager, da My stod op igen.

Og så er det jo ikke helt skidt at der nu er en lille småkage i madkassen til børnehaven.


1 kommentar: