søndag den 13. januar 2013

Jubii nu kan jeg!!!

Så fik jeg langt om længe mønsteret til at fungere - og jeg er jo faktisk pænt stolt af mig selv.

At jeg skulle være tæt på at kaste håndklædet i ringen og bare blive en tværring, er jo en helt anden historie. Jeg havde det først med ude hos min svigermor, som dog ikke kunne gennemskue hvad der var galt. Så blev det til en let gnaven opringning til min mor, der fik opskriften pr. telefon. Hun sagde først, at det lød forkert men hun ville prøve senere og så kunne vi lige snakke sammen igen.
Hun kunne dog godt få mønsteret til at virke, så det måtte jo være en fejl hos mig. Og da hun ikke kunne se på det jeg havde lavet, anbefalede hun at jeg prøvede at hækle et nyt. Og wupti pludselig passede det - der kom fint zig zag mønster.
Jeg har prøvet at hækle efter denne opskrift her



Jeg har dog fundet ud af at jeg hækler bedst i akrylgarn (om det bare er fordi det er det garn, der fik mønteret til at virker, tør jeg ikke sige). Jeg synes bomuldsgarnet "ruller" ud og bliver til en masse tråde.

Christian har fået først en sort sweater stikket af bedste, og da han fik den sagde han at han dog gerne ville have en i rød. Christian er meget glad for rød. Så bedste lavede en anden til ham i rød - ingen smalle steder her. Nu hvor han så har den røde i hus, og jeg var blevet færdig med den grønne sweater til min mor, snakkede vi lidt om hvad jeg så skulle lave.

En regnbuefarvet sweater mor!! Hmm. Vi endte med at blive enige om at jeg måske kunne lave et regnbuefarvet tæppe, når jeg lærte at hækle. Den er han helt med på - og han kunne godt vente helt til sommer. Så nu hvor jeg har fået list styr på det her zig zag mønster, tror jeg det bliver det der skal være mønster for tæppet. Men jeg skal have fundet nogle flere farver. Og selvom jeg helst ville lave det i noget lækkert uldgarn, så har jeg besluttet mig for at det nok bare bliver noget lidt billigere akrylgarn, for det tilfældes skyld at jeg aldrig bliver færdig!!

Så når jeg har overstået morgendagens meget spændende opgave, så skal jeg en tur på jagt efter farver til tæppet. Gad dog godt vide lidt om hvor meget jeg mon skal bruge - det sluger en helt del jo.


1 kommentar:

  1. Hey min pige.
    Vi ka klare en del strikkesnak over telefonen og nu er vi begyndt på hæklesnakken, starten klarede vi jo meget godt, dejligt du har fået det til og passe og det glæder mig du har fået mod på og begynde hækleriet. Knuz fra Mutti

    SvarSlet